reklama

Epitaf na hrobe starej pravice

Napísala si ho sama Ľudová platforma, paródiou, nazvanou Memorandum o zodpovednej pravici, resp. Memorandum o zodpovednej politike.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (117)

Slovník slovenského jazyka definuje memorandum ako pamätný spis, ako súpis požiadaviek proti existujúcemu stavu. Toto memorandum sa na pamätný spis podobá asi tak, ako ja na Messiho. Dosť málo, aj to len zozadu a z diaľky, posediačky a musí byť tma jak v rohu.


Pýtal som sa u nás, či sa to dá vidieť dopredu, ale som rád, že nedalo, zase by sme sa pohádali, čo ma teda už moc nebaví. Ale nedá mi sa neozvať aspoň takto ex post, lebo mi to pripadá ako vrcholná ukážka totálnej straty orientácie a pudu sebazáchovy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Predseda Figeľ hovorí, že toto memorandum je „sebareflexiou po predčasnom ukončení vlády stredopravých strán" a že je to „prvý formálny a oficiálny politický dokument, s cieľom definovať hodnoty a program Ľudovej platformy". Podľa mňa aj posledný.


Ak sú tie bezobsažné frázy, tvoriace memorandum, maximom toho, čo vie „zodpovedná a osvedčená pravica" ponúknuť ako programovú dohodu, neviem, či by nebolo lepšie nechať úplne tak, toto má totiž rovnaký zmysel, ako tie smutné tlačovky na stojáka, z ktorých si nikto nepamätá jediné slovo hodinu po tom, ako skončia.


Že zodpovedná hospodárska politika? Že ochrana rodiny a odmietanie populizmu? Že stabilné miesto Slovenska v EÚ? Že „ochrana vlastníctva, zvlášť súkromného a verejného"?

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Ak toto je sebareflexia a program, ak toto sú hodnoty, kde zostal svetový mier a internet zadarmo?

Nič osobné, páni, ale mne to pripadá ako fiasko. Z rôznych dôvodov, ale najmä z jedného: toto sa pokojne mohlo volať Memorandum o zodpovednej ľavici a nikomu by to nebolo čudné, nikto by si nevšimol rozdiel. Je to také prázdne a zbytočné, ako celá Ľudová platforma, práve preto, že je to úplne zameniteľné s akoukoľvek inou vylúhovanou a stokrát zriedenou zbierkou floskúl.


Mrzí ma, že som sa takto rozčúlil. Ale ak oni boli dosť trúfalí na to, aby takéto losership memorandum spojili so 17. novembrom a s veľkou pompou ho odpálili v historickej budove parlamentu, ja sa z toho vynechávam, mne sa ešte odpočívať v pokoji nechce.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Česť pamiatke na „osvedčenú pravicu".

Radoslav Procházka

Radoslav Procházka

Bloger 
  • Počet článkov:  96
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zakladateľ Siete. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu